Τετάρτη, 28 Δεκεμβρίου 2016

«Viral Marketing: Το εύκολο, οικονομικό και αποτελεσματικό «κλικ» για την προώθηση της επιχείρησής σας»

Στη σύγχρονη εποχή, ο όρος viral (ιογενές) μάρκετινγκ χρησιμοποιείται όλο και περισσότερο τόσο στην καθημερινή ζωή των ανθρώπων, όσο και στον κόσμο των επιχειρήσεων. Είναι σημαντικό να τονίσουμε ότι η ταχεία εξάπλωση του στο διαδίκτυο οφείλεται στο συνδυασμό του με τα κοινωνικά μέσα marketing. Η παρουσία του ιογενούς marketing όμως, είναι σημαντική και εκτός διαδικτύου και χαρακτηρίζεται ως «Word of mouth».
Τι είναι όμως το viral μάρκετινγκ και γιατί αποτελεί μια από τις πλέον πρόσφατες στρατηγικές μάρκετινγκ; 
Με το viral advertising, όπως αλλιώς ονομάζεται το viral μάρκετινγκ, αναφερόμαστε στις τεχνικές marketing οι οποίες για να αυξήσουν την αναγνωρισιμότητα μιας επιχείρησης, χρησιμοποιούν τα social networks, μέσα από μια viral διαδικασία. Το μήνυμα θα το λάβει ένας μεγάλος αριθμός αποδεκτών, οι οποίοι με τη σειρά τους θα το διαβιβάσουν σε έναν εξίσου μεγάλο αριθμό ανθρώπων, με αποτέλεσμα η διαδικασία να επαναλαμβάνεται και η εξάπλωση του μηνύματος να πραγματοποιείται πολύ γρήγορα. Πρόκειται δηλαδή, για κάτι ανάλογο με τον τρόπο που διαδίδεται ένας ιός είτε στους υπολογιστές, είτε στους ανθρώπους. Ουσιαστικά, το viral marketing αυξάνει τη διάδοση ενός μηνύματος αλλά και την επιρροή που έχει απέναντι στους αποδέκτες του, παροτρύνοντάς τους να το διαδώσουν εθελοντικά. Με αυτόν τον τρόπο, οι εταιρίες εκμεταλλεύονται τον πολλαπλασιασμό του αρχικού μηνύματος (το οποίο τελικά φτάνει σε εκατομμύρια ανθρώπους), κάνοντας ευρέως γνωστό το όνομά τους και καθιστώντας την παρουσία τους ισχυρή και ενεργή στην αγορά.
Ποια θα είναι η μορφή των viral ενεργειών; 
Η απάντηση σε αυτό το ερώτημα είναι πολύ εύκολη˙ ένα sms, ένα ηλεκτρονικό άρθρο, μια διαφήμιση, η πιο διαδεδομένη όμως από αυτές είναι τα videos. Πατώντας ένα κλικ, κάνοντας ένα like, ένα share ή ένα tweet το μήνυμα έχει γίνει γνωστό.
Ας δούμε τώρα τα πλεονεκτήματα που προσφέρει το viral marketing σε μια εταιρία. 
Το πρώτο και βασικότερο πλεονέκτημα είναι το χαμηλό κόστος. Η επιχειρηματική ιδέα θα προωθηθεί εύκολα και γρήγορα χωρίς επιπλέον κόστος, πράγμα πολύ σημαντικό, τη στιγμή που σήμερα το στάδιο ζωής των επιχειρήσεων βρίσκεται σε κάμψη και η βιωσιμότητα τους σε επικίνδυνο και μη υποσχόμενο σημείο. Αυτό βέβαια ίσως να μη συμβεί στην αρχή, αλλά με το πέρασμα του χρόνου θα περιοριστεί αισθητά το συνολικό κόστος στο μείγμα προώθησης, μιας και θα έχει υπάρξει ήδη αρκετά έντονη προβολή και διαφήμιση. Σημαντική είναι επίσης, η αύξηση της αναγνωρισιμότητας της εταιρίας σε μικρό χρονικό διάστημα και η προσπάθεια δημιουργίας branding μέσα από τις viral καμπάνιες, στις οποίες τελικά οφείλονται τόσο οι πωλήσεις, όσο και τα κέρδη της επιχείρησης. Άμεσο επακόλουθο και τρίτο κατά σειρά πλεονέκτημα του ιογενούς marketing, αποτελεί η αύξηση της λίστας των πελατών της εταιρίας που παίζει σημαντικό ρόλο στο online marketing, αλλά και στον τομέα της εμπορίας εκτός γραμμής. Ο πελάτης που θα καλύψει πλήρως την ανάγκη του, θα μεταδώσει την ικανοποίηση του σε κάποιον άλλο και έτσι η λίστα των δυνητικών πελατών συνεχώς θα αυξάνεται, ενώ η λίστα των ήδη υπαρχόντων θα διατηρείται σταθερή. Τέλος, θα ήταν παράβλεψή μας αν δεν αναφερόμασταν στην υψηλή ορατότητα και προβολή της επιχείρησης και αυτό γιατί κάτι που σχολιάζεται διαρκώς από το ευρύ κοινό, είναι λογικό να την κερδίζει έδαφος στην ανταγωνιστική αγορά.
Η επιτυχίας της επιχείρησης, κρύβεται στην ανάγκη των ανθρώπων να αλληλεπιδρούν μεταξύ τους, να μοιράζονται προσωπικές εμπειρίες και γνώμες για τη διαδικασία λήψης απόφασης μιας υπηρεσίας, ενώ η ίδια φαίνεται να μην εμπλέκεται άμεσα μαζί τους. Η Rebecca Larson δηλώνει ότι «τo viral marketing λειτουργεί επειδή οι φίλοι είναι το καλύτερα στοχευμένο μάρκετινγκ από οποιαδήποτε βάση δεδομένων». Και να σκεφτεί κανείς ότι αυτό το προκαλεί η «δύναμη των κλικ»…