Δευτέρα, 9 Ιανουαρίου 2017

Ο δεκάλογος του επιτυχημένου post

Οι δημοσιεύσεις στο διαδίκτυο αποτελούν ένα βασικό εργαλείο για την προώθηση μίας επιχείρησης, αφού δεν είναι άλλο από τη διαφήμισή της στους ηλεκτρονικούς χρήστες - δυνητικούς πελάτες της.
Πρόκειται για μία χαμηλού κόστους, ενέργεια marketing, η οποία επιτρέπει στους χρήστες να έχουν ενεργό συμμετοχή, δίνοντάς τους τη δυνατότητα να επιλέξουν οι ίδιοι αν τους άρεσε ένα post, αν θέλουν να κάνουν κάποιο σχόλιο, αν αξίζει να το μοιραστούν με άλλες επαφές τους και φυσικά να αποφασίσουν αν θα «ακολουθούν» την επιχείρηση στις επόμενες αναρτήσεις της.
Με αυτόν τον τρόπο οι εταιρίες λαμβάνουν feedback και μπορούν να διορθώσουν τυχόν λάθη τους μέσα από τις παρατηρήσεις των χρηστών, ενώ ταυτόχρονα εισπράττουν σημαντικές πληροφορίες για την καλύτερη κατανόηση των πραγματικών αναγκών των πελατών.
Στη συνέχεια, θα δούμε πως ένα post θα έχει μεγαλύτερο αριθμό views και likes, δηλαδή πως θα γίνει γνωστό σε περισσότερο κοινό, πως θα προωθηθεί και πως θα αυξηθεί η επισκεψιμότητα της σελίδα της επιχείρησής. Να τονίσουμε ότι σε καμία περίπτωση δεν είναι θέμα «τύχης».
Το αν θα έχει απήχηση από το κοινό είναι θέμα περιεχομένου και ποιότητας, ωστόσο υπάρχουν ορισμένα άτυπα σημεία-κλειδιά για την «επιτυχία», όπως αναφέρει ο Wilde στο βιβλίο του με τίτλο «Viral Marketing within Social Networking Sites: The creation of an effective Viral Marketing Campaign».
Ας ξεκινήσουμε λοιπόν…
  • Curiosity gap: Το «χάσμα περιέργειας» επιτυγχάνεται με την επιλογή ενός ελκυστικού τίτλου. Είναι πολύ σημαντικό να διεγείρει την περιέργεια του αναγνώστη - χρήστη, έτσι ώστε να προχωρήσει στο κυρίως θέμα με ενδιαφέρον και να το δημοσιεύσει. 
  • Featured posts: Η «προτεινόμενη θέση» αφορά την τοποθέτησή του σε εμφανή θέση στην ιστοσελίδα, τέτοια ώστε να παρακινηθεί το χρήστη να το διαβάσει. 
  • Ημέρα δημοσίευσης: Οι προοπτικές προώθησης ενός post είναι καλύτερες για τις καθημερινές, που είναι εργάσιμες μέρες από ότι τα Σαββατοκύριακα, που είναι μέρες ξεκούρασης και χαλάρωσης. 
  • Ώρα δημοσίευσης: Μεταξύ 12:00-15:00 και 19:00-22:00 υπάρχει μεγαλύτερος αριθμός likes από το κοινό. 
  • Δομή και έκταση κειμένου: Η δομή των παραγράφων και η λογική ακολουθία ανάμεσά τους επιδιώκουν την επαρκή πληροφόρηση επί του θέματος. Έτσι, τα μεγαλύτερα σε έκταση κείμενα δε φαίνεται να υστερούν σε likes από τα συντομότερα. 
  • Λίστες: Η μορφή bullets βοηθάει όταν θέλουμε να επικεντρωθούμε στα βασικά σημεία του post και να τα αποτυπώσουμε ευκολότερα στο μυαλό του χρήστη. 
  • Sentimentality: Τα «έντονα συναισθήματα» δημιουργούν σίγουρο, έντονο και επιβλητικό ύφος στην ποιότητα της δημοσίευσης, αυξάνοντας τα views, χωρίς όμως να αποτρέπουν τους χρήστες από την ανάγνωση. Ωστόσο, ‘παν μέτρον άριστον…’. 
  • Positivity: Τα «θετικά» συναισθήματα επιδρούν στο κοινό και συγκεντρώνουν μεγάλο αριθμό likes. 
  • Εικόνες και videos: Η χρήση τους κάνει το περιεχόμενο της δημοσίευσης κατανοητό στους χρήστες με έναν διασκεδαστικό τρόπο Επιπλέον, δεν προκαλείται ανία και το μάτι ξεκουράζεται μέχρι να συνεχίσει την ανάγνωση. Τα videos ειδικά αυξάνουν τα views με αισθητή διαφορά. 
  • Υπογραφή συντάκτη: Οι ενυπόγραφες δημοσιεύσεις δημιουργούν κλίμα εμπιστοσύνης και «πείθουν» περισσότερο τους χρήστες τόσο να διαβάσουν, όσο και να προωθήσουν τη δημοσίευση.